Czy zażywane leki mogą wpływać na zdrowie jamy ustnej?

Tak, leki mogą wywierać skutki uboczne w jamie ustnej, z których najczęstsze jest uczucie suchości. Koniecznie powiedz swemu dentyście o wszystkich zażywanych przez siebie lekach, także o tych kupowanych bez recepty

Poniższe grupy leków często wywołują uczucie suchości w ustach:

  • Preparaty antyhistaminowe
  • Leki przeciwobrzękowe
  • Środki przeciwbólowe
  • Środki moczopędne
  • Leki obniżające ciśnienie krwi
  • Antydepresanty

Inne leki mogą powodować krwawienie przy szczotkowaniu zębów lub czyszczeniu ich nicią dentystyczną, zapalenie lub owrzodzenie tkanek, uczucie pieczenia w ustach, drętwienie lub mrowienie, zaburzenia ruchowe lub zmienione odczuwanie smaku. Jeśli występuje u Ciebie któryś z powyższych objawów, skontaktuj się z dentystą lub lekarzem internistą.

Celem artykułu jest promowanie wiedzy na temat ogólnych zagadnień dotyczących zdrowia jamy ustnej. Jego intencją nie jest zastąpienie profesjonalnej porady lekarskiej, diagnozy lub leczenia. Wszelkie pytania dotyczące stanu zdrowia lub leczenia zawsze konsultuj z dentystą lub innym lekarzem.

More Articles You May Like